Teraz mogę się do tego przyznać. Zawsze zbyt szybko dawałem się naciągnąć. Jak daleko sięgnę pamięcią w przeszłość, to okazuje się, że byłem łatwą zdobyczą różnego rodzaju zbieraczy jałmużny, akwizytorów, i wszelakiej maści sprzedawców, wizjonerów super biznesów. Nie twierdzę, że wszyscy z nich nimi byli. Inni - na przykład przedstawiciele organizacji dobroczynnych - mieli jak najszlachetniejsze zamiary.
Tak czy owak, padałem ich ofiarą, zostając z niechcianymi subskrypcjami, perfumami, garnkami itp. Zapewne ten właśnie rodzaj doświadczeń towarzyszących mi przez większość życia zdecydował o moim zainteresowaniu problematyką ulegania wpływowi innych. Co właściwie sprawia, że jeden człowiek ulega wpływowi innego? Jakie techniki wpływania na innych okazują się skuteczne? Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego prośba sformułowana w jakiś określony sposób spotyka się z odmową, podczas gdy nawet niewielkie jej przeformułowanie może sprawić, że zostanie spełniona z ochotą.
 Bodajże dwa lata temu otrzymałem na prezent pod choinkę książkę. Cóż książka jak książka, ale osoba, która obdarowała mnie tym prezentem wiedziała, że interesuje się tym problemem.
Bodajże dwa lata temu otrzymałem na prezent pod choinkę książkę. Cóż książka jak książka, ale osoba, która obdarowała mnie tym prezentem wiedziała, że interesuje się tym problemem.Zacząłem czytać, i zaczęło się, książka pochłonęła mnie bez reszty na kilka dni, ale było warto! Najbardziej pouczająca rzecz, jakiej dowiedziałem się w ciągu tych kilku dni: chociaż techniki wywierania wpływu na innych mogą przyjmować tysiące różnych postaci, większość daje się zaklasyfikować do jednej z sześciu kategorii.
Każda z tych kategorii opiera się na jednej podstawowej regule psychologicznej sterującej przebiegiem ludzkiego postępowania: Właśnie ta reguła użycza różnym technikom ich mocy przekonywania.
 Sześć najważniejszych reguł to: reguła wzajemności, konsekwencji, społecznego dowodu słuszności, lubienia, autorytetu i niedostępności.
Sześć najważniejszych reguł to: reguła wzajemności, konsekwencji, społecznego dowodu słuszności, lubienia, autorytetu i niedostępności.Żeby się nie rozpisywać i nie zanudzać Was moimi subiektywnymi spostrzeżeniami, wszystkie te techniki poznacie, właśnie w tej książce autorstwa Roberta B. Cialdiniego "Wywieranie wpływu na ludzi", poznacie techniki jakie stosują sprzedawcy w sklepach, telemarketerzy, różnego rodzaju szkoleniowcy internetowi, itp, oraz co najważniejsze poznacie techniki jak się przed tym bronić. Życzę przyjemnej lektury :).

 
