Czym jest sprzedaż bezpośrednia?

Sprzedaż bezpośrednia to dynamiczny, żywy, dynamicznie rozwijający się kanał dystrybucji w marketingu produktów i usług bezpośrednio konsumentom. Celem niniejszego artykułu jest opisanie sprzedaży bezpośredniej oraz korzyści, jakie niesie na rynek.


Sprzedaż bezpośrednia zapewnia istotne korzyści dla osób, które pragną mieć możliwość zarobkowania i budowania własnej działalności; konsumentów, którzy lubią alternatywę dla centrów handlowych, domów towarowych, lub podobne i na rynku produktów konsumpcyjnych. Oferuje alternatywę dla tradycyjnego zatrudnienia dla tych, którzy pragną elastycznej zarobkowej możliwości uzupełnienia ich dochodów gospodarstwa domowego, lub których obowiązki lub warunki nie pozwalają na regularne w niepełnym wymiarze czasu, lub pełnym wymiarze czasu pracy. W wielu przypadkach, bezpośrednie możliwości sprzedaży pomagają w spełnionego kariery dla tych, którzy chcą osiągnąć sukces i prowadzić niezależną działalność sprzedaży bezpośredniej w pełnym wymiarze czasowym.


Koszty dla osób, które chcą rozpocząć samodzielną działalność w sprzedaży bezpośredniej są zwykle bardzo niskie. Zazwyczaj, niedrogi zestaw startowy i to wszystko, co jest wymagane w przypadku jednego, aby zacząć, albo jest niewiele, nie wymagane są zapasy, lub inne zobowiązania pieniężne, aby rozpocząć. Stoi to w ostrym kontraście do franczyzy i innych możliwości inwestycyjnych, biznesowych, które mogą wymagać znacznych nakładów i narażają inwestora na znaczne ryzyko utraty.

Konsumenci korzystają z bezpośredniej sprzedaży ze względu na wygodę i serwis, mogą uczestniczyć w osobistej prezentacji i wyjaśnień do produktów, dostawy do domu, i hojnych gwarancji satysfakcji. Ponadto, sprzedaż bezpośrednia stanowi kanał dystrybucji dla firm innowacyjnych i wyróżniającymi się produktami, które nie są łatwo dostępne w tradycyjnych sklepach, lub firmy, które nie mogą sobie pozwolić, aby konkurować z ogromnymi kosztami reklamowymi i promocyjnymi związanymi z uzyskaniem miejsca na półkach sklepowych. Sprzedaż bezpośrednia poprawia infrastrukturę detalicznej dystrybucji gospodarki i służy konsumentom dogodnym źródłem wysokiej jakości produktów.

Ważnym elementem tej branży marketingu wielopoziomowego jest, również określana jako marketing sieciowy, wielopoziomowa struktura marketingu, lub sprzedaż bezpośrednia, i sprawdzona przez wiele lat  bardzo skuteczna i efektywna metoda kompensacji sprzedawców bezpośrednich dla sprzedaży i dystrybucji produktów i usług bezpośrednio konsumentom.

Sprzedaży bezpośredniej nie należy mylić z określeniami takimi jak marketing bezpośredni, lub sprzedaży na odległość, które mogą być opisane jako interaktywny system marketingu, który wykorzystuje jeden, lub więcej nośników reklamowych w celu przeprowadzenia mierzalnej odpowiedzi i / lub transakcji w dowolnym miejscu, z tej działalności przechowywane w bazie. Niektóre powszechnie znane rodzaje bezpośrednich technik marketingu i sprzedaży na odległość są telemarketing, direct mail.

Chociaż organizacje sprzedaży bezpośredniej czasami wykorzystują niektóre bezpośrednie techniki i technologie marketingu, lub sprzedaży na odległość, w celu zwiększenia ich działalności, główną różnicą pomiędzy tymi dwoma metodami marketingu jest twarzą w twarz, lub osobistej prezentacji, która jest zawsze aspektem bezpośredniej relacji sprzedaży.

Korzyści ze sprzedaży bezpośredniej produktów

Badania pokazują, niektóre z najbardziej popularnych powodów ludzi wybierających sprzedaż bezpośrednią są:

  • Sprzedaż bezpośrednia to dobry sposób, aby spotkać się i poznać nowych ludźmi.
  • Sprzedaż bezpośrednia oferuje elastyczne harmonogramy pracy.
  • Sprzedaż bezpośrednia to dobry sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy.
  • Sprzedaż bezpośrednia to dobry sposób na własny biznes.
  • Zarobki są proporcjonalnie do wysiłków.
Każdy może to zrobić.

Nie ma żadnych wymaganych poziomów wykształcenia, doświadczenia, zasobów finansowych i kondycji fizycznej. 
Ludzie w każdym wieku i ze wszystkich środowisk mogą sprawdzić się w sprzedaży bezpośredniej.

Sprzedawcy bezpośredni są niezależnymi kontrahentami. Jesteś swoim własnym szefem, co oznacza, że możesz:

  • Pracować w niepełnym wymiarze czasu, lub w pełnym wymiarze godzin - możesz wybrać, kiedy i ile chcesz pracować.
  • Ustawić swoje własne cele i określić, jak je osiągnąć.
  • Zarabiasz w stosunku do własnego wysiłku. Poziom sukcesu można osiągnąć, jest ograniczony jedynie chęcią do ciężkiej pracy.
  • Jesteś właścicielem firmy z bardzo małą, lub bez żadnych inwestycji kapitałowych.

Otrzymujesz szkolenie i wsparcie firmy.