eMLM - czyli dokąd zmierza MARKETING SIECIOWY w Polsce?

eMLM - czyli dokąd zmierza MARKETING SIECIOWY w Polsce?

Życie stopniowo przenosi się do Internetu. To fakt, któremu trudno zaprzeczyć,
a jego rezultaty obserwujemy w formie wirtualizacji relacji ludzkich, rosnącej sprzedaży w sklepach internetowych, wszech wiedzących i łatwo dostępnych wyszukiwarek treści. Jak w obliczu zachodzących zmian zachowuje się marketing sieciowy w Polsce? Dokąd zmierza?

Biznes MLM

W dobie rosnącego zainteresowania Internetem, pojęcia zarówno relacji między ludźmi jak i dokonywania zakupów nabierają zupełnie innego, nowego wymiaru. Ponieważ są to jednocześnie dwa kluczowe elementy stanowiące fundament multi-level marketingu, stopniowo rodzi się niepewność, która towarzyszy w szczególności na wskroś „tradycyjnym” marketerom.

Dokąd zmierza właściwie ta branża i jak odbije się to na moich zarobkach?”. Jedno jest pewne: nadchodzą zmiany a ich zlekceważenie może nas słono kosztować. Warto więc „poznać wroga” i wykorzystać nadchodzące okazje, aby zwiększyć swoją skuteczność i rozwinąć skrzydła.

Internet podstawowym źródłem komunikacji 

W trakcie ostatnich dwóch dekad na naszych oczach dokonywała się prawdziwa rewolucja komunikacyjna. Jej głównymi sprawcami byli Internet oraz telefonia komórkowa. Wraz ze wzrostem dostępności nowoczesnych technologii i urządzeń mobilnych przestały mieć znaczenie odległości.

Informacja krążąca po wirtualnej przestrzeni z prędkością światła stała się najbardziej pożądanym towarem. To dzięki niej upowszechnił się dostęp do wiedzy, a słowo „innowacja” coraz częściej pojawia się na pierwszych stronach gazet.

Cyberprzestrzeń zaczęła przenikać do codzienności uzależniając nas od siebie na każdym kroku. Wspomniane transformacje wymusiły także zmiany w podejściu do biznesu, a w szczególności do biznesu, który opiera się w dużej mierze na komunikacji. Rewolucja technologiczna otworzyła przed marketerami nowe możliwości:

  • Budowanie struktur globalnych dzięki narzędziom komunikacyjnym (odległość przestała być barierą).
  • Częste szkolenia swojego zespołu bez wyjeżdżania z domu dzięki videokonferencjom (bezproblemowe i niskokosztowe szkolenie dużej ilości osób jednocześnie)
  • Kontrolowanie swojego biznesu w czasie rzeczywistym (statystyki sprzedaży, bieżące wynagrodzenie prowizyjne, dynamika rozwoju struktur) 
W szczególności transformację przeżył sam proces rekrutacji nowych współpracowników.Producenci technologii dla MLM prześcigają się w pomysłach na narzędzia wspomagające ten proces. Wśród nich znajdziemy m.in.:

  • linki partnerskie – po kliknięciu w link osoba zainteresowana posiada stałe przypisanie pozwalające na umieszczenie jej w strukturze, jeśli po zapoznaniu się z treścią ukrytą pod linkiem partnerskim przejdzie ona do formu - larza rejestracji. Dzięki temu używający linków partnerskich mogą dzielić się ciekawą treścią ze swoimi znajomymi jednocześnie budując sieć potencjalnych współpracowników. 
  • wtyczki społecznościowe umożliwiające publikacje treści w istniejących już portalach społecznościowych (forma zainteresowania swoich znajomych produktami oraz biznesem). Publikowane treści zawierają linki partnerskie pozwalające wprowadzać zainteresowanych do struktur. 
  • kampanie bannerowe – dystrybutorzy dostają gotowe zestawy bannerów z linkami partnerskimi, które umieszczają na swoich pro - filach społecznościowych, w stopkach maili, na forach internetowych. 
  • partnerskie strony wizytówkowe – dystrybutorzy dostają od firm gotowe strony inter - netowe obrandowane logo firmy z możliwością personalizacji, dzięki czemu budują swój wiz - erunek w Internecie. 
Wreszcie nie sposób pominąć wpływu, jaki na procesy rekrutacyjne wywarł trend społecznościowy obserwowany od dłuższego cza - su także w Polsce, który jest jednocześnie „naturalnym środowiskiem” rozwoju biznesu MLM
---
W następnym wpisie Biznesu MLM o "Społecznościowym Szaleństwie a eMLM"

Źródło: Akademia istruct.pl